بگذار مستت کند انگور نابِ زندگی

بهشت پاییزی

/


وقتی برنامه ی نوشتن راجع به سفر رو شروع کردم، فکرم این بود که همچنان هوا پاییزی می مونه و اصلا فکرش رو نمی کردم که یهو زمستون بشه...

ارفع ده یکی از روستاه های سواد کوهه و تقریبا تا تهران 170 کیلومتر فاصله داره . تو مسیر تهران به قائم شهر، بعد از ورسک یخورده که برین سمت چپتون تابلوی روستا رو میبینین! البته روستا هم سطح با جاده نیست و باید با وسیله ی نقلیه از کوه بالا برید تا به امام زاده سام و لام برسید . بعد از اون مسیر پیادتون شروع میشه و سختش اول راهه . شیب تند اولیه رو روی سنگ ها که بعضی هاشونم خیلی لغزنده ان خواهید داشت . و بعد از یه مسیر کوتاه شیب نسبتا تندی رو توی کوهپایه طی میکنید .

من خودم به خاطر کم تحرکیم خیلی زود و سریع نفسم میگیره . نایستید و ادامه بدین . با قدمای کوتاه و پشت صاف و نفس های عمیق... این بهتون کمک میکنه که بعد از مدتی به شرایط عادت کنید و شیب ها هم ملایم میشن و می تونید از هوا و چشم انداز لذت ببرید...

بعد از حدود 3 تا 4 ساعت کوهپیمایی سبک و ملایم و عبور از جنگل و دو منطقه ی دشت مانند به محیطی مسطح میرسید و صدای آب رو میشنوید . 

شما به چشمه پراو صعود کردید ^_^

دیگه وقت بساط کردن و آتیش و چای و غذاست... حتما با خودتن سیب زمینی و پرتقال هم داشته باشید که آتیشی اینا خود بهشته... بعد از چشمه بازم می تونید بالا برید که من نرفتم و به همون بسنده کردم . حواستون به یرگشت هم باشه که تقریبا 2 ساعت یا بیشتر زمان میبره ...


* اینجا پاییز و بهار عالی ای داره . از الان برای بهار لیست بنویسید که کجاها رو میخواید برید که اگه دوستان یا خانواده سفر یه روزه خواستن برن یا دنبال یه جای بکر برای پیک نیک میگشتن، بگید من می دونم : ارفع ده _ سواد کوه

نویسنده : انگور ۳ لایک:)
پت pat
۰۲ آذر ۱۹:۴۷
عکس اونجاست؟
خییییییییییلیییییییییییی قشنگه
خییییییییییلیییییییییییی
جدا باید یه روز برم
پاسخ :
بلههههههههههههههههه ^_^
تازه کلی عکسای خوب دیگه هست که فقط همین دوتا منتخب بود برا گذاشتن . دستم بسته اس وگرنه همه جاش خوشگل بود
pary daryay
۰۲ آذر ۲۰:۲۲
چرا اینقد عکسات خوبن اخه
پاسخ :
اینووو دوستم گرفت من ازش استفاده کردم جا زدم به اسم خودم :))))
اما در کل قربااانت :*
آقاگل ‌‌‌‌
۰۲ آذر ۲۰:۵۸
واقعا هم بهشی بوده ^_^
بخصوص که امروز برف هم اومد ظاهرا.

پاسخ :
خیلی...
اره من دو هفته پیش رفته بودم الان باید حسابی سفید و یخ بندون باشه ... جنگل زمستونا هم عجیب خوشگله^_^
ree raa
۰۳ آذر ۱۷:۲۲
وای خدا ، نمیتونم نگامو از تصویر بگیرم! فوق العادس ، فوق العاده ! 
پاسخ :
واقعا فوق العااده بووود
ساکن طبقه 40
۰۳ آذر ۲۰:۲۳
واو ... عجب جاییه . خیلی خیلی خیلی وقته که جاهای طبیعت وار اینجوری نرفتم. ممنون از معرفی که هم تشویق میکنه به رفتن هم یه جای خوب رو پیشنهاد :)
پاسخ :
با اینکه تور ها هم اون سمتی میرن اما واقعا طبیعت خیلی بکری داشت.
خواهش می کنم . خوشحالم که مفید بوده ^_^ حتما برید اینجور جاها . آدم زنده میشه اصلا
سمن بانو
۰۴ آذر ۰۱:۱۶
وااای چقد خوووشکله!!!
کاش برم اینجا :-<
پاسخ :
برو حتما . خیلییی خوووبه
آبان ...
۰۵ آذر ۲۲:۵۹
چقدر خوشگله ..چقدر ادم حالش خوب میشه اینجا ...
پاسخ :
واقعا ادم حالش خوب میشد ^_^
بای پولار
۰۷ آذر ۱۱:۵۰
البته برا این جور سفرا همیشه داشتن یه گروه پایه از دوستان یا فامیل بسیار ضروریه که من یکی واقعا ندارمش!
حالا بماند که خودم هم از بقیه بدترم توی تنبلی و رفتن به دشت و کوه.
پاسخ :
منم تنبلم اقا مخصوصا کوه که در توانم نیس اصلا :)) اما باید رفت واقعاااا...
دقیقا تو همون پست قبلی نوشتم آدم نباید منتظر دوست و آشنا بمونه. تازه تو پسری تنها سفر رفتنت خیلی راحت تره!!!!! من الان یه دوستم یه یکی دوهفته اس کلز داره میگرده تنهایی، کیف دنیا هم میکنه ...
تازه آدم قصدشو کنه همسفر پیدا میشه
آقای دال
۱۸ آذر ۱۲:۲۹
چقدر قشنگ و زیباست :)

پاسخ :
خیلی ^_^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان