بگذار مستت کند انگور نابِ زندگی

I am so over you

/

ما نسل بزرگ شده با فیلم و سریال های زیرنویس داریم . ترس را از آن ها یادگرفته ایم، خنده را، دوستی را و از همه مهمتر دوست داشتن را...

اینگونه شدیم که از دوست داشتن های شبکه های ملی خودمان و خوابیدن با مانتو شلوار و هاگ پراکنی و درنتیجه تهوع دم صبح به عاشقانه های هالیوودی پناه بردیم . به کازابلانکای همفری بوگارت و اینگرید برگمن، به آن تایتانیک فراموش نشدنی، به راس و ریچل سریال فرندز... آنقدر با آن ها زندگی کرده ایم که اینگونه شدیم که حتی با زبان بیگانه ابراز عشق کرده ایم!

برایمان گفتن آی لاو بو از دوستت دارم و عاشقتم ساده تر شد ! کم کم در رابطه هایمان انگلیسی فکر کردیم و برگردان آن ها را از دست دادیم! مانوس با لاو شدیم و عشق یادمان رفت...

اما بعضی است کلمات است که در فارسی معادل ندارند، معادل هم داشته باشند مقصود مطلب را درست نمی رسانند، در برگردان آن ها به فارسی در کلمه جا نمیشوند... 

مثل give up

مثل let go

مثل over you

مثل move on

...

این ها رو به فارسی ترجمه نکنین و دوستت دارم هاتون رو به انگلیسی...

نویسنده : انگور ۴ لایک:)
لیمو ...
۲۶ دی ۱۵:۳۶
اخی یادش بخیررر:)) چند مدته فیلم ندیدم
حاضرم چندین بار دیگه تایتانیک و لئون رو ببینم!!!

و مطلب زیبایی بود....
پاسخ :
وااااای منم می تونم بارها تایتانیک و لئون رو ببینم 

^_^
آبان ...
۲۶ دی ۱۸:۳۸
کازبلانکا ...سریال فرندز ...
قبل تر ها فکر می کردم کلمات معجزه می کند ..مثلا دوست دارم معجزه است اما نبود ..خیلی درد کشیدم تا فهیمدم کلمات گاهی فقط کلمات اند ..همین ...
پاسخ :
منم مدت ها فک میکردم دوستت دارم معجزه اس . پر از تعهد. کلمات ققط کلمه ان اما رنج و درد واقعی ان . حتی تو کلمه
نی لو
۲۶ دی ۱۹:۴۴
یاد اونجا افتادم که ریچل مست بود و زنگ میزنه واسه راس پیام میذاره I'm over you
راس بهش میگه when where you under me??
:))))))
یه کم ریچل شیشه خورده داشت، اذیتم میکرد! مثلن هردفعه راس با یکی خوب داشت پیش میرفت این گنننننند میزد به رابطه شون!
پاسخ :
دقیقا همینه :))) که بعدش ریچل میپره رو کول راس . راس اینو بهش میگه :))))
قسمت محبوب منه تو فرندز.
حالا من هیچ وقت گند نمیزنم تو رابطه ی بقیه . اما ریچل خیلی شبیه من بووود همه چیش
Faber Castel
۲۶ دی ۱۹:۴۴
نوشته ی واقعا تامل برانگیزی بود
واقعا افسوس :)
پاسخ :
بیشتر افسوس به این صدا و سیمایی که داریم
نی لو
۲۸ دی ۱۹:۲۷
آره خیلی خنده داره اون قسمت!
آفرین رابطه ملتو به هم نزن :))
فک نمیکردم شبیه ریچل باشی! :دی
خیلی معصوم تری از اون :))
پاسخ :
اره بابا . چیکار ملت دادم من ...
:)))))))) خوب غلط اندازم من :)))
میم _
۲۹ دی ۱۳:۱۹
وای من هفته پیش این قسمتشو دیدم :))
پاسخ :
:)) خیلی خوبه
🍁 غزاله زند
۰۳ بهمن ۱۲:۳۷
دقیقا ما همین نسلیم :) 
پاسخ :
اره :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان