بگذار مستت کند انگور نابِ زندگی

عشقه

/


عشق را از عشقه گرفته اند...و عشقه آن گیاهیست که که در باغ پدید آید ، در بن درخت...اول بیخ در زمین سخت کند ،سپس سر بر آرد و خود را در درخت پیچد و همچنان میرود تا جمله درخت را فرا گیرد و چنانش در شکنجه کشد که نم در میان رگ درخت نماند .و هر غذا که به واسطه آب و هوا به به درخت میرسد ، به تاراج میبرد تا آنگاه که درخت خشک شود .و همچنان است در عالم انسانیت که خلاصه ی موجودات است...


-سهروردی-

نویسنده : انگور ۸ لایک:)
مجتبی خزاعی
۰۹ بهمن ۱۸:۳۱
خیلی زیبا بود و قابل تأمل ...
ممنون :)

میشه منبع نوشته رو هم ذکر کنید، چون گشتم چیزی پیدا نکردم ...
پاسخ :
اینو دوستی برای من فرستاد اما فکر می کنم از رساله ی مونس العشاق(حقیقت عشق ) باشه 
•✿ آرورا ✿•
۰۹ بهمن ۱۸:۳۶
از کتاب قلندر و قلعه برداشتی ؟ من عاشق اون کتابم


پاسخ :
نخوندمش! اگه انقد عاشقشی که حتما برنامه بذارم بخونم . اما فک می کنم از رساله ی مونس العشاقه
بای پولار
۰۹ بهمن ۲۲:۳۶
عاشق هم نباشی می پوسی. پس چه بهتر که رنج عشق بخشکونه آدم رو...
پاسخ :
من این شکلی نمیبینمش . جفتش بده و دومیش بدتر! من هیچ اعتقادی به پوسیدگی ندارم
ساکن طبقه 40
۰۹ بهمن ۲۳:۱۹
عشق خشکاننده رو دوست ندارم ، عشق سوزاننده و آفریننده مثل آتش ققنوس را بیشتر می پسندم
پاسخ :
اما شاید این ماهزت عشق باشه البته برای دل های شکسته...
دل که شکسته نباشه سوزاننده اس اما به خاکستر میکشونه . مثل ققنوس... اما فک نکنم بعدش افرینش دوباره ای باشه
•✿ آرورا ✿•
۱۰ بهمن ۱۸:۳۱
آرهههه کتابشو حتما بخون . خیلی خوبه
پاسخ :
حتماااااا . این کتابش هم جذاب اومد به نظرم . نثر سختی داره؟
فَر یا
۱۱ بهمن ۱۱:۰۵
یادمه اینو راهنمایی که بودم یکی از دبیرا بهمون گفت،
شاید بعد از خشک شدن ،در عشق متجلی میشه و ادامه میده
پاسخ :
چه دبیرااای خوبی داشتین . ایول
آبان ...
۱۱ بهمن ۲۳:۰۵
سهرودی دوست داشتنی ..چقدر خوب بود ...خیلی ..می فهمش ..خیلی ...
پاسخ :
منم خیلی میفهممش ... من خودم خیلی اینو دوست دارم . خوشحالم خوشت اومده
🍁 غزاله زند
۱۲ بهمن ۱۶:۲۲
چقدر ملموس،چقدر دلنشین :) 
پاسخ :
چقدر خوب که به نظرت دلنشین بوود:)
ر. باران
۱۲ بهمن ۲۲:۱۲
یک روز خواهی رفت شاید تا همیشه!
تا بوده این دنیا همین بودست بانو...
البته ماله پست بالاییه ولی چون کامنتا بسته بود اینجا گذاشتم
پاسخ :
چقدر دلگرم کننده بود نظرت...
منم دوست دارم رفتن تا همیشه رو :)
•✿ آرورا ✿•
۱۳ بهمن ۰۰:۳۲
نه اصلا . خیلی ساده نوشته
پاسخ :
چقدر چقدر خووووب
fatemeh .m
۱۷ بهمن ۲۲:۲۳
چه تعبیر جالبی :)
و ارتباط مفهوم و وواقعیت...
پاسخ :
واقعا هم جز تعابیر دوست داشتنی ایه که شنیدم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان