بگذار مستت کند انگور نابِ زندگی

کودک سر چهار راه من

/

اگر در اینستاگرام دیده باشید، عکس های دو هزار تومانی هم حتما به چشمتان خورده است! جمع کردن هزینه برای خرید هدیه برای کودکان کار ! این حرکت بسیار خوب، پسندیده و بسیار دلنشین است ! یک حرکت مردمی خوب... از آن حرکت ها که کمتر دیده میشود!

اما واقعا کمک به این بچه ها با خریدن هدیه تمام میشود؟ آیا رسالتمان را انجام داده ایم و حجت بر این دنیای سیاه تمام شده؟

نه!

یک نه بسیار بلند و قاطع!

من چندین سال با این کودکان کار کرده ام! با آن ها درس خوانده ام! خندیده ام! و بارها و بارها گریسته ام!

با دوستام بسیار زیادم، شب های سرد زمستان چهار راه به چهار راه لباس گرم داده ام! شب های قدر کیسه کیسه آذوقه برده ام در خانه هایشان! 

شب ها به یادشان خوابیده ام! و شب ها از غمشان چشم روی هم نگذاشته ام!

حتی در تئاتر خیابانی ای نقش آن ها را بازی کرده ام!

در چهار راه ها، در کوره پز خانه ها، در خیلی از جاهایی که حتی نمیدانید وجود دارد، خندیده ام، خندانده ام و بازی کرده ام! اجرا رفته ام! و چه اشک هایی پاک کرده ام!

باور کنید نفس من از هدیه کردن دو هزار تومانی در نمی آید! 

باور کنید حجتمان با این کار ها تمام نمیشود!

باور کنید این کارها هیچ کدامشان گلستان نمی کند این آتش سوزان را!

باور کنید سهم ما فقط هدیه کردن هزار تومان و ده هزارتومان و صد هزارتومان نیست!

این حرکت شروع فوق العاده ای است اما اتمام کار نه...

احساس مسئولیت کردنِ تک تکمان در قبال این جامعه ، شاید تنها هیزمی کم کند از این آتش! آتشی که من سوختن خیلی ها را در آن دیده ام!

باور کنید نجات یک کودک، نجات یک نسل است...

و کودک را تنها نبینید، کودک هر چه هست، ریشه در خانواده اش دارد و به نجات خانواده فکر کنید! هر خانواده چند کودک و چند نسل...


اگه هر کدوم هر سوالی راجع به این حرفا که زدم داشتین بپرسین تا جایی که بدونم جواب میدم!
نویسنده : انگور ۳ لایک:)
سعید یگانه (جاوید)
۲۰ خرداد ۰۱:۰۵
واقعا عالی نوشتید.
شروع فوق العاده ولی پایان کار ...؟؟؟
امیدوارم حداقل تداوم خوبی داشته باشد
موفق باشید
پاسخ :
ممنونم
امیدوارم تداوم کار فراتر از جمع کردن پول باشه . عزمی مردمی میطلبه
و همچنین
ali
۲۰ خرداد ۰۱:۱۱
بسیار عالی
پاسخ :
متچکرم
شعر شب
۲۰ خرداد ۰۱:۳۱
فوق العادست این کار...
پاسخ :
کدوم کار ؟همین جنبش جمع کردن پول؟
bahar ...
۲۰ خرداد ۰۹:۳۸
((: عصن عالی
پاسخ :
^_^
مه‍ شید
۲۰ خرداد ۱۲:۵۶
نمیپونم چرا شوآف سلبریتی جماعت میدونمش


+ جانا هروقت خودت راحت بودی این هفته من آزادترینم 
پاسخ :
سلبریتی تو این یه حرکت نبود . اما منم کلا فک نمی کنم کار خفنی باشه.
کلا یه روز بذاریم تو هفته ^_^ مثلا جمعه ها
شعر شب
۲۰ خرداد ۱۳:۱۹
بله دیگه
پاسخ :
این که باعث بشه یه سری ها به خودشون بیان فوق العاده اس . اما خودِ کار نه اونقدرا. سال هاست خیلیا دارن از این کارا می کنن . چه آدما ، چه ngo ها. با پول درست نمیشه این وضع
ree raa
۲۰ خرداد ۱۷:۳۲
یه روز توهفته چیکار کنین؟:) شما همگی تهرانین^ـ^؟ 

گل جان اون کمپین امروز شاد تر باشیم چقدرم تو وبلاگا گرفت راستی:/ !


+روی من حساب کنین:)
پاسخ :
من میخواستم یه روز تو هفته جمعه ها مثلا . شعر رو خودم بخونم و بذارمش تو وبلاگ (جمعه ها با صدا) . ضبطم کردم اما نذاشتم و مهشید که گذاشت دوباره یادم افتاد فک کردم بذاریم.
من تهرانم.
اونو اصلا دنبالشو نگرفتم . تقصیر من شد . تنبلی خودم بود متاسفانه 
حالا شاید اونو با معرفی خیریه های مختلف ادامه دادمش . 

+ روی همه چی حتما ^_^
ree raa
۲۰ خرداد ۱۸:۱۲
جمعه ها با صدا فوق العادس:)) چراااااا؟ خب تو هم بذار و ادامه دار باشه...چه کار فرهنگی قشنگی !

+معرفی خیره ها هم خوبه!

بعد ی چیزی ،خیلی کارا میشه کرد که ما هم دوست داریم ولی واااااااااقعا شاید به ذهنمون نرسه :/ من واقعا اینطوریم! خیلی فکر میکنم چ کار کنم ولی به ذهنم نمیرسه:/ خیلی کارهایی که انجام میدی شاید از دست ماهم بربیاد! واقعا خجالت کشیدم که چرا زمستون این حرکتو پیاده نکرم واسه بچه ها! البته تنها کمی سخته باید بگردم دنبال جندتا همراه:))
در کل اینکه از این چیزا بیشتر بنویس م هم نت برداریم:)
پاسخ :
ای بابا شرمنده می کنین که :****
منم تنها این کار رو نکردم . 4 ساله با یه NGO کار می کنم و با هم این کار رو می کنیم . یا با گروه های مختلف.
من اصلا آدم خاصی نیستم که چیز خاصی بلد باشه . اینا شده بودن روزمره ام . نوشتنشون از انجام دادنشون جذاب تر به نظر میاد :))
.
حالا من برای سه هفته آینده برنامه خوبی معرفی می کنم . اما شاید اگه خواستی برای شخص خودت برنامه ویژه تری بذارم هفته ی بعد :))
دلقــ ــک
۲۰ خرداد ۱۸:۵۵
حرفات درسته کاملا ... چه حس خوبی داشت این کارایی که انجام دادی واقعا بهت افتخار می کنم :))) ...

کاش میشد ما هم بتونیم یه قدمی برداریم هر چند کوچیک ... به قول ree raa ما هم دوس داریم ولی خب ایده اش شاید به ذهنمون نرسه خیلی خوبه از ایده هات برامون بنویسی و راهنماییمون کنی ...

اون شعرم حتما بخون جمعه ها بزار :))) یه کار نو و جدیده ...
پاسخ :
ای بابا نگین کار گولاخی نبوده اصلا . افتاده بود روی روزمرگی دیگه...
میگم بهتون حتما یه برنامه رو. بسیار برنامه ی بزرگیه، من کاره ای نیستم توش اما دلم میخواد توش ببینمتون ^_^
فردا مناظر باشین پس :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان